چشم اندازی کوتاه بر وضعیت خبرنگاران و رسانه های ولایت فراه
 
فراه داټ کام
خبری، فرهنگی، اجتماعی، معلوماتی و...

چشم اندازی کوتاه بر وضعیت خبرنگاران و رسانه های ولایت فراه

تلویزیون محلی فراه فعال بوده و شبانه حدود 6 ساعت نشرات دارد.

جریده سیستان- ارگان نشراتی ریاست اطلاعات و فرهنگ به قسم هفته وار فعال بوده, اما از دوسه هفته به طرف چاپ نشده است. علاوتاً مجلات: همگان, فراداتا، اوشکه و اسوه از نشریه های فعال خصوصی در فراه می باشد که :

شماره ( 16 ) مجله همگان- ارگان نشراتی انجمن علمی فرهنگی همگان ( انجمن مستقل و عمومی شاگردان و نوجوانان ولایت ) از بابت برج حمل و ثور 1390 در قالب 20 صفحه به تیراژ 1200 نسخه به حمایت ASIA FOUNDATION/ PBGF  با کیفیت عالی چاپ و توزیع گردیده است.

شماره دوم مجله فراداتا- ارگان نشراتی مقام ولایت در قالب 32 صفحه به تیراژ 1000 نسخه از بابت برج حمل نیز چاپ گردیده است.

شماره 10 دهم نشریه دینی اسوه ارگان نشراتی مرکز علمی فرهنگی و آموزشی توحید از بابت برج حوت 1389  در قالب 12 صفحه چاپ گردیده است.

شماره 8 هشتم نشریه اوشکه- ارگان نشراتی دهیواد ادبی مرکه ( انجمن شاعران فراه ) در قالب12 صفحه از بابت برج دلو چاپ شده اما شماره های بعدی آن تا حال اقبال چاپ نیافته است.

در این اواخر یک پایه کمپیوتر دسک تاپ، یک پایه پرینتر و یک voice recorder از طرف مقام ولایت برای اتحادیه آزاد ژورنالیستان  ولایت فراه تقدیم شده است. و اتحادیه ژورنالیستان فراه بعنوان یگانه نهاد حمایوی خبرنگاران در ولایت فراه، به فعالیت های همیشگی خود ادامه داده و در هر دوهفته یکبار به برگزاری جلسات برای بررسی وضعیت خبرنگاران در فراه اقدام می ورزد.اخیراً در نشستی با تیم بازسازی ولایتی (P. R. T )، برای اتحادیه ژورنالیستان فراه وعده ایجاد یک مرکز مولتی میدیا را داده است که از طریق آن اولاً یک مطبعه چاپ و ایجاد یک استیشن رادیوی ( اولین رادیو خصوصی در فراه ) و بعدهم ....

البته رادیو فریاد فراه- ( فریاد هرات ) تا هنوز نشرات آزمایشی آن دوام  دارد.

قرار است به همکاری دفتر UNDP  هرات برای ولایت فراه یک سالنامه (YEAR BOOK ) تأسیس گردد که در آن تمامی معلومات جغرافیایی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و انعکاس کارکرد های یکساله ارگان های دولتی این ولایت نشر و چاپ گردد. و گفته می شود که کاراولین شماره آن در ماه آینده شروع خواهد شد. شایان ذکر است که برای پیشبرد کار این سالنامه کمیته چند نفره تعین شده که 70  روز کاری دارند و در طول این 70 روز، برای هر عضو روزانه 500 افغانی امتیاز داده میشود.

بر مبنای شنوده ها قرار است شورای ولایتی و شاروالی فراه نیز به همکاری دفتر UNDP هرات برای انعکاس فعالیت ها و کارکرد خویش مجلاتی را تأسیس نمایند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب